Siis eilen tuli meille kirje lastenvalvojalta. Miron isyyden selvitys on yhäkin kesken.. ja siis mähän tiesin sen jo kun ite sen olen keskeyttänyt.. en vaan tajua et miks se pitää nyt vuoden jälkeen taas ottaa esille, kai ne on jostain kuulleet että Jonille on toinen lapsi tulossa(??) ja aatellut että asiat on nyt toisin kun vuosi sitten, ja niinhän ne tosiaan kyllä ovat. Mä oon koko eilisen päivän miettinyt tätä asiaa ja miettinyt vaihtoehtoja.

1.Toisaalta olisi tosi epäreilua Miroa kohtaan jos Joni ei halua sen kanssa olla tekemisissä mutta ryhtyy toiselle lapselleen isäksi, vaikkakin me ei tulla jonin kanssa toimee pätkääkään niin ei pienen lapsen tarviis siitä kuitenkaan kärsiä. Miro on itse mulle myös esittänyt useita kysymyksiään isästään ja miettinyt että miksi hällä ei oo isää kun hoitokavereillakin on? Ja mä oon siinä koittanut sitten selittää silleen nätisti että kyllä Mirollakin se isä on mutta äidillä on niin huonot välit sen kanssa jne jne...en tietenkää ole sanonut että Joni itse ei halua Miroa tavata koska tuon ikänen ei sitä viellä ymmärrä ja luulis että hänessä on jotain vikaa vaikka näin ei ole. On myös paljon Kysymyksiä joita tuon ikänen jo ymmärtää kysyä ja mihin äiti ei osaa vastata.

2.Mutta sitten taas toisaalta esiin tulee tää Miron ujous asia, se on niin kamalan ujo että Jonilla on paljon hommaa jos se haluaisi joskus luoda jonkun näkösen suhteen Miron kanssa, ja mä uskon että Joni ei siihen ikinä jaksaisi ryhtyä, Miroa on niin vaikee saada puolelleen se ei luota kehenkään taikka mihinkää ja pelkää kaikkia vieraita, ainoot kehen se luottaa on äiti,mummi, jepa ja tiutsi... mutta ne onkin olleet Miron elämässä pienestä asti. Tosin nyt on tapahtunu pieni edistys askel Miron hoidossa se on sielä alkanut pikkasen enemmän alkanut luottamaan siihen hoitoon ja ottakaa huomioon että Mirohan on kohta jo vuoden siellä ollut ( :D ) Mä veikkaan että siinä kävisin juurikin niin että molemmille siitä tulis hirveetä pakko pullaa ja taas miro sais kärsiä.( ja neki kerrat mitä Miro pienenpänä jonia näki niin tuskin muistaa niistä mitään)

3. Noin vuosi sitten ku Miron kaveri Niko sais sisko vauvan niin Miro on siitä lähtien jankuttanu kuinka hän haluaa pikkuvelin! pyysi sitä jopa joulupukilta lahjaksi, se ois siis Mirolle tosi iso juttu ja uskon että se ois niin ylpee ku hänestä tulis tai siis tulee isoveli! Se muutenki tykkää vauvoista paljon. Ja sitten viellä nää mun omat pelot, mitä jos Miro alkaakin tykkää Jonista enemmän kun musta mä oon se tyhmä joka aina komentaa ja joni on se kiva kun sitä näkee harvemmin, se ois mulle kova paikka koska mä oon Mirosta muutenkin niin mustasukkanen jo mun äidille, Mirohan on siis ihan mummin poika täysin, Silloin kun mummi on paikalla ni ei se oo musta ees kiinnostunu yhtään.

Noh mutta asiathan ei periaatteessa oo mun päätettävissä, Mä oon sen aikasemminkin sanonut et jos Joni haluaa Miroa tavata niin en aijo olla sen tiellä kuhan siinä ei oo mitään vilunki peliä takana..Koskahan sitä oikein ymmärtää, että tulella leikkiessä sormet saattavat palaa tai että jyrkänteeltä voi horjahtaa, jos menee liian lähelle reunaa?

Eli pitäs antaa asian vaan olla. Muutoksen tekemistä voi pitkittää vaikka kuinka pitkään. Sitä voi aina siirtää kuukaudella eteenpäin, seuraavaan jouluun, syntymäpäivään tai uuteen vuoteen, mutta samalla aloittaminen hetki hetkeltä käy vaikeammaksi. On aivan liian helppoa turtua omaan tilanteeseensa ja uskotella itselleen, että mitään muutosta ei edes tarvita, ja tällä hetkellä musta tuntuu että me ei mitään muutosta meijän elämään kaivata, meillä on kaikki todella hyvin näin kahdestaan. Mutta saa nyt nähdä mitä tapahtuu. ois kiva joskus keskustella kunnolla näistä asioista jonin itsensä kanssa ihan kunnolla asiat halki ja kysyy että missä mättää... nyt tuskin enään mättää siinä että hän ei olis valmiks isäksi, no saa nähä tuleeko se sinne lastenvalvojan tapaamiseen mitä suuresti epäilen.

-Suikki-